Moped

Gauges

Efter snart fyra års ihärdigt cyklande, har en väldigt konditionsfrämjande era sannolikt gått i graven. Som det känns i nuläget, kommer jag endast till nöds återigen cykla till jobbet. Förhoppningsvis går det hela över tillsammans med nyhetens behag.

Den största orsaken till den nya vanan är en stundande flytt något längre bort i fel riktning, med avseende på avståndet till nuvarande arbetsplats. Vi kommer än så länge mycket bra överens, jag och min nya bekantskap. Hon är fortfarande morgonpigg, och startar utan bråk. Kanske något trött i uppförsbackar, men vem blir inte det? Låt mig presentera:

Doris

En lätt touch av landsvägspolis.

Annonser
Det här inlägget postades i Livsstil, Stil och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Moped

  1. Cyril skriver:

    Har själv aldrig åkt dylikt, men på bilden ser det ut att vara ett ståndsmässigt åk. Är det en sån där som toppar 45 km/h? Vad är det för märke?

    • Archibald skriver:

      Ja. Moped ”Klass 1” enligt transportstyrelsens standard. Märket är TMS. För egen del är det också premiär. Jag har aldrig tidigare ägt en moped.

  2. Algy skriver:

    Jag kan rekommendera en gammal hederlig Vespa 50. De flesta exemplar tarvar en viss renovering och ett löpande underhåll som överstiger arbetsinsatsen för moderna mopeder. Men det är nyttigt att arbeta med händerna! Ett stiligare transportmedel är dessutom svårt att finna, och så går de att trimma också..

  3. Lord Pesherton skriver:

    Flott! Hade jag bott i en storstad, och gärna lite längre söderut, så hade ett tvåhjuligt fordon varit mitt givna val för kortare resor. Finns det några hyvens vintertillbehör att köpa till, tänker på vettiga däck osv? Har du provat några simulerade kallstarter i en frysbox eller så ? 😉

    • Archibald skriver:

      Ett par stadiga snökedjor vore ju önskvärt, och kanske den båge med en snöskida på var sida, som arméns MC-bud i norrbotten monterar under maskinen vintertid 🙂

      Nej. Jag väntar spänt på alla såna trevliga vinterrelaterade överraskningar.

    • Johan skriver:

      Jag körde Vespa året om förr, innan jag började cykla året om, och under vintern så skaffade jag dubbade däck vilket gjorde susen. rekommenderas. Och en Vespa 50 skulle jag inte rekommendera till någon annan än de mest hängivna. Jag äger 3, 1 rullar och de andra är konstant under underhåll. Av alla Vespa modeller är 50cc den mest underhållskrävande.

  4. Ping: Fredagsparodi i rutigt « The Drones Club

  5. Ping: Nattlig tjuvjakt « The Drones Club

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s